Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır

İçeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sunmak ve trafiği analiz etmek için çerezler kullanıyoruz. Sitemizi kullanımınızla ilgili bilgileri ayrıca sosyal medya, reklamcılık ve analiz iş ortaklarımızla paylaşabiliriz. İş ortaklarımız, bu bilgileri kendilerine sağladığınız veya hizmetlerini kullanırken topladıkları diğer bilgilerle birleştirebilir.

Haberler

15.09.2023

Öğrencimiz Onur Kaan Genç'in Uluslararası Başarısı

12. sınıf öğrencimiz Onur Kaan Genç'in matematik alanında yazdığı makalesi uluslararası kabul aldı. Genç’in makalesi Australia University of New South Wales (UNSW Sydney) matematik dergisinde yayınlandı.

Öğrencimiz Onur Kaan Genç'in Uluslararası Başarısı

Ekrem Elginkan Lisesi 12. sınıf öğrencimiz Onur Kaan Genç'in matematik alanında yazdığı makalesi uluslararası kabul aldı. Genç’in makalesi Australia University of New South Wales (UNSW Sydney) matematik dergisinde yayınlandı. Öğrenci matematik alanında yaptığı diğer çalışmayla bu yıl TÜBİTAK Liseler arası Proje Yarışmasında Matematik alanında Türkiye 3.lüğü elde etti. İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları öğrencilerinin bilimsel bakış açısı kazanması amacıyla, erken çocukluk döneminden itibaren akademik programında; merak, araştırma, deneme, sonuca ulaşma adımlarını destekleyecek projelere yer veriyor. 

TÜBİTAK Liseler arası Proje Yarışmasında Matematik alanında Türkiye 3.’lüğünün ardından bu yıl da makalesi Australia University of New South Wales (UNSW Sydney) matematik dergisinde yayınlanan 12. sınıf öğrencimiz Onur Kaan Genç şu değerlendirmelerde bulundu: "Özel dik üçgenler üzerine yürüttüğüm bu araştırmada, Pisagor teoremi, sayı teorisi ve geometri alanlarındaki temel bilgilerimi kullanarak, bu üçgenlerin bazı benzersiz özelliklerini, bağlantılarını ve örüntülerini keşfettim. Yapmış olduğum detaylı matematiksel analizler sayesinde, bu örüntüler arasındaki kuralları ve bağlantıları ortaya çıkardım. Elde ettiğim bulguları, matematiksel ispatlarla destekleyerek, prestijli bir kurum olan University of South Wales, Sydney bünyesindeki School of Mathematics and Statistics bölümünün 1964’ten beri yayımlamakta olduğu Parabola isimli dergisinde, "Calculating the number of side-based special right triangles" başlıklı makalem ile paylaştım. Bu süreç, analitik düşünme yeteneğimi, matematiksel bilgi birikimimi ve yaratıcılığımı bir araya getirerek, öğretmenlerimin de desteğiyle, özgün bir çalışma ortaya çıkarmamı sağladı."

“Bilimsel çalışmalarda ve yayınlarda dünyaya yetişmek için erken yaş eğitimi çok önemli”

Ekrem Elginkan Lisesi Müdürü Serap Sarıgül Hazar; bilimsel bakış açısının kazanılmasında okulların yanı sıra ailelerin üzerine düşen sorumluluklar olduğunu söyledi. “YÖK’ün 2022 yılındaki üniversite verileri üniversitelerin ulusal hakemli dergilerdeki yayın sayısı ortalamasının 199 olduğunu oraya koyuyor. Bu da öğretim elemanı başına 0.20 anlamına geliyor. Dünyada 2010-2015 arası atıf alan yayınlar sıralamasında Türkiye 204.216 yayınla 18. sırada yer alıyor ve 3,30 etki değeri ile Dünya yayın toplamına %1.50 oranında katkıda bulunuyor. Güncel verilere göre temel bilim/doğa araştırmalarına yer veren 82 bilim dergisinde yayımlanan makaleleri, iş birliklerine, ülkelerine, kurumlarına ve araştırmalarda ülke ve kurumların katkı paylarına göre yayınlanan endekste Türkiye ilk 100’e dahi giremiyor. Bu tabloyu değiştirmek ve üretken bilim insanları yetiştirmek için üniversite öncesi eğitim çok önemli. Biz de İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları’nda her düzeydeki öğrencinin bu bakış açısını, akademik dürüstlük bilincini ve bilimsel üretim disiplinini edinmesi için çok sayıda çalışma gerçekleştiriyoruz. "Okulumuzda her yıl TÜBİTAK Liseler Arası Proje Yarışması başta olmak üzere ulusal ve uluslar arası pek çok projeye katılım gösteriyor ve dereceler elde ediyoruz. Proje çalışmalarında temel yaklaşımımız öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda kendi bağımsız çalışmalarını Akademik Dürüstlük İlkelerimiz doğrultusunda yapabilmeleridir. Öğretmenler olarak bizler bu çalışmalarda sadece rehberlik yapıyoruz. Okulda verilen eğitimin kalıcı olması için ailelerin de yapabilecekleri çok şey var."

                                          

Çocuğa bilimsel bakış açısını benimsetmek için ailelerin yapabilecekleri

●       Erken yaştan itibaren soru sormaya teşvik edin

●       Merak duygusunu beslemek için doğa ile baş başa kalacağı ortamlar yaratın

●       Sorduğu sorulara doğrudan yanıt vermek yerine, birlikte araştırarak veya yaşına uygun deneyler yaparak bilgiye ulaşmasını destekleyin

●       Araştırma yaparken internetteki nitelikli kaynakların yanı sıra kütüphanelere, alanındaki uzmanlara erişmesine destek olun.

●       Kitap satın alırken karışmak yerine yaşına ve meraklarına uygun yayınlara ulaşarak kendi seçimlerini yapması için yüreklendirin.

 

Öğrencimizin makalesini görüntülemek için buraya tıklayın.

 

 






Merhaba
Soru ya da önerilerinizi yazabilirsiniz.
kapat